Basis Battle-functies op een rijtje.

Met de  Trainer Battles in het verschiet, bekijken we alle Trainer Battle-functies die we hebben gezien in ons recente Trainer Battle-blog op een rijtje te beginnen met de basis!

Om een Trainer Battle te starten, moet je simpelweg een Battle Code scannen. In het ‘Nearby’-menu in de hoek rechts onderin het scherm (welke normaal Pokémon en Raids bij jou in de buurt laat zien) komt er een nieuwe Battle-tab, waarmee jij een Battle Code kan zien. Dit is in wezen een QR-code met jouw trainers avatar.

Een speler die dicht bij jou in de buurt staat kan jouw code scannen (of andersom) en zo een gevecht beginnen. Dit betekent dat je direct naast de persoon moet staan waartegen je wil vechten. Er is één uitzondering: je kan tegen je Ultra of Best Friends battlen over het net.

Nadat je een battle bent begonnen, moet je een League en een team kiezen  en jezelf klaarmaken om te vechten. Als de battle eenmaal begint, is het herkenbaar voor iedereen die in het verleden Raid- of Gym-battles geprobeerd heeft. Je tikt om je Pokémons Fast Move te gebruiken. Dit bouwt energie op, waardoor je uiteindelijk een krachtigere Charge Move kan gebruiken.

Met Trainer Battles zal Niantic de vaardigheid om een tweede Charge Move vrij te spelen toevoegen. Je kan naar elke Pokémon gaan en er extra Stardust en Candy op spenderen om hem permanent een tweede Charge Move te geven. Niantic kan nog niet meer vertellen over de kosten hiervan.

Als je een Charge TM gebruikt nadat je een tweede Charge Move hebt vrijgespeeld, kan je zelf kiezen welke van de twee moves je wil laten vervangen, in plaats dat er één automatisch wordt gekozen. De tweede Charge Move zal beschikbaar zijn in alle battle-scenario’s: Raids, Gyms en Trainer Battles.

In een battle kun je kiezen welke Charge Move je wil gebruiken als je genoeg energy hebt opgebouwd. Je hebt dan nog een paar seconden om het zelfs nóg meer te chargen. In die tijd heeft je tegenstander de optie om een Protect Shield te gebruiken. Elke speler kan dit twee keer gebruiken in de hele battle, dus je moet voorzichtig zijn tegen welke Pokémon en welke aanvallen je het gaat gebruiken.

Op het eind van een battle krijgen beide spelers beloningen, ongeacht je wint of verliest. je kan hiermee Stardust of een Sinnoh Stones als beloning te krijgen. Niantic zei dat je deze beloningen drie keer per dag kan winnen wanneer je vecht met andere spelers, maar dat je gewoon zo lang als je wil verder kan gaan met je voortgang naar medals (die je winsten bijhoudt in elk van de drie verschillende Leagues). Op het eind van de battle heb je de optie om een rematch tegen dezelfde tegenstander te starten of hem/haar een vriendenverzoek te sturen, mochten jullie nog geen vrienden zijn.

Spelers kunnen ook trainen door middel van vechten tegen AI-versies van de drie Team Leaders ( Spark, Blanche en Candela), wat ook beschikbaar is via de Battle-tab in het Nearby-menu. Eén keer per dag kunnen spelers ook beloningen krijgen via deze trainingsmethode. De potentiële beloningen zijn hetzelfde als bij het vechten tegen echte spelers. Ook kan je door middel van deze trainingen vooruitgang naar de Ace Trainer-medal boeken. Elke Team Leader zal altijd dezelfde Pokémon bij zich hebben, net als Gym Leaders in de main serie van Pokémon-games.

Pokémon Go Trainer Battles zijn een-tegen-een en elke speler kan drie Pokémon gebruiken. Als een battle is begonnen kan je een team kiezen, net als in Raid Battles. Er zal je een set van Pokémon aanbevolen worden, maar deze kan je handmatig aanpassen. Ook kan je één van je vooraf gemaakte Battle Party’s kiezen.

Ditto of Shedinja zal je niet kunnen kiezen om mee te vechten, maar verder is elke andere Pokémon (inclusief Mythicals en Legendaries).

 

Voordat je je Pokémon-team kan kiezen, moet je eerst kiezen in welke League je wil vechten. Je kan kiezen tussen drie Leagues:

  • Great League: Elke Pokémon moet 1.500 CP of lager zijn.
  • Ultra League: Elke Pokémon moet 2.500 CP of lager zijn
  • Master League: Pokémon hebben geen CP-limiet

Dit is waar Pokemon Go Trainer Battles de meeste strategie introduceren. Omdat je het team van je tegenstander niet van tevoren kunt zien, wil je slimme all-round aanvallers kiezen. Ook moet je voorzichtig zijn met het trainen van Pokémon. Als je in een specifieke League wil vechten, moet je hun CP-waarde laag genoeg houden.

Met de toevoeging van een tweede Charge Move zal Niantic een CP-preview voor Pokémon toevoegen. Hierdoor weet je wat hun nieuwe CP-waarde wordt, voordat je Stardust en Candy gaat gebruiken om ze sterker te maken.

 

IGN heeft de onderstaande video in elkaar geknutseld (Engels).


Mis geen nieuws meer over Pokémon GO en wordt lid van onze Facebook.